Първо лице, единствено число (за Аз-а на Борисов)

   Много ми е чудно - защо толкова много хората се дразнят, когато Бойко Борисов казва "Аз направих това, аз направих онова", например: "Аз вдигнах доходите с еди-колко си", "Аз говорих с Меркел за еди-кое си", Аз, Аз, Аз...
   Е?
Ми много ясно, че е той. Затова говори с личното местоимение в първо лице единствено число. Или може би не е той? Ако каже "Аз вдигнах детските от първи януари с еди-колко си" - тогава правилен ли е подлогът, вършителят на действието? Ми правилен е - Той има волята да вдигне детските надбавки, той върши действието "вдигане на детските надбавки". И дори това да са пари на целия български народ, той се разпорежда с тях, защото народът му е дал това право. И той се разпорежда, затова казва "Аз...".
   Казвам го, защото тия дни председателят на ДПС Лютви Местан изрази личното си дразнение от този тип говорене. Странно. Преди време Станишев се дразнеше от това "Аз-говорене", а сега - Местан. Брей, брей... Винаги съм се стремял да бъда преди всичко обективен, и да ви кажа честно - преди да чуя това изказване от Лютви Местан, имах много високо мнение за него. Наблюденията ми показаха, че той е един от малкото интелигентни мъже в партията си. Обаче сега се двоумя: ^1^ дали Местан внезапно е затъпял ^2^ или така са я загазили с оня пендел Сергей, че вече са се принудили да се обърнат към някогашните, старите, немодерните начини за манипулиране. И ето за това си говорим  -
за това, как евтиният популизъм и долните манипулации стават инструмент и на ДПС срещу кабинета.
   Защо казвам, че това е евтин популизъм и долна манипулация? Ето - веднага ви казвам. Защото когато социалистите обвиняват Борисов, че е сгрешил с нещо, той би трябвало да излезе, според същите тези социалисти, пред народа и да каже "Да, аз сбърках". "Аз сбърках". Обаче когато е построил нещо или е направил нещо полезно за народа - трябва да казва "Ние направихме това", "Ние говорихме с Меркел" и т.н.

(Тоест, казано на по-образен език - когато се напиеш, драги читателю, ще казваш "Аз се напих", а когато вземеш заплата - "Ние взехме заплата".)

   Ето ти ги шменти-капелите! Когато прави лошо - тогава да казва АЗ, а когато прави добро - да казва НИЕ.

Това, уважаеми читатели, е нещо твърде елементарно. Нещо, което показва към какъв слой от обществото са ориентирани изявленията на партии като БСП и ДПС. Това показва също и портретът на средностатистическия им избирател! Жалко е! Всичко това е жалко!
И наистина - Борисов с право ги обиди преди време, казвайки им "Никаква опозиция не сте!"






Коментари

Популярни публикации от блога

Глаголи от свършен и несвършен вид - раличаване

Каква е поуката от Смирненската стълба