Неграмотност ли? Глейте си работата!
Мой приятел ме провокира да коментирам тази кратка журналистическа драсканица:
Моят коментар е следният:
Относно буквите - спомням си, че в първи клас ни "учеха", че Ь и ь ("Ер голям" и "Ер малък") са две различни букви. После даскалите така и не ни казаха Я и Ю гласни ли са или съгласни. Оказа се, че това са букви, а гласните и съгласните са били звукове (или звуци)... Но нека да излезем от конкретиката. Образователните стратегии през миналия и сегашния век още дълго време ще дават своите плодове. Безотговорността на почти всички институции ще ражда още дълго време гнили ябълки, както би се изразил поетът...
Проблемът не е в студентите, а в учебниците, които са написани на жесток, объркващ и висок академичен стил.
Когато един текст не може да бъде разбран от който и да е - било то студенти, ученици и т.н., - това си е проблем ЛИЧНО И САМО на текста, а не на тези, които го четат! Това не е въпрос на философия, а факт.
Да си гледат работата възмутените!
Това, което се шири покрай нас не е нарастваща неграмотност, а неразбиране - резултат от псевдоучебниците и псевдоучените.
Като аргумент прилагам едно кратко изречение от философа Айнщайн (казвам "философа", защото покрай всичко останало, Алберт Айнщайн е и философ) :
Моят коментар е следният:
Относно буквите - спомням си, че в първи клас ни "учеха", че Ь и ь ("Ер голям" и "Ер малък") са две различни букви. После даскалите така и не ни казаха Я и Ю гласни ли са или съгласни. Оказа се, че това са букви, а гласните и съгласните са били звукове (или звуци)... Но нека да излезем от конкретиката. Образователните стратегии през миналия и сегашния век още дълго време ще дават своите плодове. Безотговорността на почти всички институции ще ражда още дълго време гнили ябълки, както би се изразил поетът...
Проблемът не е в студентите, а в учебниците, които са написани на жесток, объркващ и висок академичен стил.
Когато един текст не може да бъде разбран от който и да е - било то студенти, ученици и т.н., - това си е проблем ЛИЧНО И САМО на текста, а не на тези, които го четат! Това не е въпрос на философия, а факт.
Да си гледат работата възмутените!
Това, което се шири покрай нас не е нарастваща неграмотност, а неразбиране - резултат от псевдоучебниците и псевдоучените.
Като аргумент прилагам едно кратко изречение от философа Айнщайн (казвам "философа", защото покрай всичко останало, Алберт Айнщайн е и философ) :
"Ако не можеш да обясниш нещо на едно шестгодишно дете, значи самият ти не си го разбрал."
Коментари
Публикуване на коментар