Тенденциозни записки 10

"Don't kill my mother, mother fucker. donke le" (1997, Каналето)

-

Нацията ни, освен състаряваща и оглупяваща, е и погрозняваща. Устремно върви към бездната! Чак ме хваща яд, мислейки това.

-

Нека и аз да кажа нещо за господин режисьора на новия филм за Левски - Максим Генчев. Този, въпросният беше върл привърженик на партия ГЕРБ до момента, в който от правителството на генерал Борисов (2009-2012) му отказаха финансиране за филма. "Няма патриоти!", "Няма родолюбци" - ето това тръбеше тогава този, който след това (у филма си) вкара псувня в устата на Идеолога на Съвременна България. Но ме мъчи едно: кой му стана спонсор; кой му финансира филма?

-

Соч., т. ХV, 1935, с. 608 (курсивът е на Енгелс)

-

Една голяма, съществена част от живота ми преминава в житейски дилеми...

-

Повечето хора не се самоубиват заради страха от това какво ще кажат съседите им.

-

Пийте от радост, пийте от мъка, пийте по празници - лични или национални. Пийте със или без повод. И изобщо - каквото и да ви се случва: не спирайте да пиете! Има цели индустрии, крепящи се на алкохолна зависимост и замъглен ум.

-

На излизане от вкъщи взех битовия боклук, за да го изхвърля в обществения контейнер. Малко преди обществения контейнер има хранителен магазин, а до хранителния магазин излязла продавачката, пуши цигара. Висока, стройна жена, с руса коса и хубава усмивка. Същата тази madame изведнъж ми вика: "Дай капачката!" "Ква капачка? - отвръщам ѝ аз, а тя ми отговаря: "От бирата" и сочи с пръст към подала се бирена бутилка от плика с отпадъци. "Трябва ни за кампанията", казва. Дадох ѝ капачката (иначе кой знае как щеше да свърши всичко). Та... ей с такива хора сме тръгнали да съграждаме ний европейско общество.

-

28 февруари, 1 март

Едни приятели ми идваха на гости. Изпиха всичкия алкохол, с който се бях запасил и си заминаха. Ей това са приятели! Но забележете само защо си заминаха: единият имаше час при зъболекаря си (09:30 сутринта), другия трябваше да си хване автобуса, за да се придвижи до града, в който живее понастоящем (около 13:00 часа); пък третия без причина ни изостави към 06:00 часа... Мисля си, че мога да изкарам поне две денонощия, седейки, пиейки, пушейки, слушайки и говорейки. Впрочем: честита баба марта...

-

Ако случайно забележите някъде из улиците надписа "manemu" - трябва да знаете, че това не е "манему"; това е "тапети".

-

"Всъщност как е възможно млади мъже, избрали за себе си всякакви духовни цели, да не чувстват основния инстинкт за душевно самосъхранение, а да пият бира?… " (от "Залезът на Боговете", Ницше)

-

И една поетична псувня, която чух преди няколко дни. Прави впечатление, че липсва образът на майката :) : "Да еба аз таз крива нива" (за протокола да кажа, че жена ругаеше мъж поради непохватността му)

-

"Колкото повече изгреви посрещаш, толкова по-далеко ще е залезът на дните ти" - поговорка.

-

Две заглавия в медиите, по повод трети март – национален празник: Първото: „С плакати на Сталин и червени знамена Атака отбеляза Трети март“ и второто: „Поздрав от Джон Кери: Впечатляващ е прогресът ви от Освобождението насам“.

-

11053064_782601758491144_3439918779081323027_n

Коментари

Популярни публикации от блога

Глаголи от свършен и несвършен вид - раличаване

Каква е поуката от Смирненската стълба