Съдбата на личните данни

Чудите се какво правят с личните ви данни онези, които по някаква причина ги изискат от вас, но не държат да ги защитат по смисъла на ЗЗЛД?

Съществуват няколко варианта:

Лицето или институцията да се окажат добри администратори на лични данни. 

Това означава, че цялата предоставена от вас информация си остава там и нейният трансфер се ръководи от ясни правила, с които вие сте запознати.



В други ситуации личните ви данни могат да бъдат продадени на рекламодатели. 

Например, ако посещавате съвременен дентален кабинет, рано или късно ще се наложи да предоставите електронната си поща - независимо дали предлогът, под който ви я изискат е "евентуална бъдеща кореспонденция" или "регистрация в системата" на клиниката/кабинета. След месец ще получите писмо от непознат сайт или лице, което ще ви съобщи за процедури или продукти, свързани със зъбите или устната хигиена. Темата (заглавието) на писмото в по-агресивните маркетингови стратегии ще е "Относно запитването ви", макар никога да не сте отправяли запитване. В по-умерените варианти на тези непоискани търговски съобщения заглавията ще бъдат "Нови оферти от нас" или нещо подобно.

Най-лошо е тогава, когато не разбирате какво се случва с личните ви данни. 

Попълвате бланка или формуляр с информация, която ви се струва излишна. Натискате бутона "like" във фейсбук или реагирате по друг начин на публикация. Отваряте новинарски сайт и преглеждате определени новини, като се задържате на някои статии повече време, отколкото на други, просто защото са ви интересни. Това са само малка част от данните ви, които някой някъде събира. Никой не знае какво ще се случи с тях след време.

Дефиницията за "лични данни" се разширява и обхваща много повече информация, отколкото преди 20 години.

Моят съвет е да бъдете предпазливи.

Коментари

Популярни публикации от блога

Глаголи от свършен и несвършен вид - раличаване

Каква е поуката от Смирненската стълба