Анализ на ситуация с такси...


    Днес отидох до пощата, за да получа колета, който родителите ми изпратиха преди няколко дни. Взех го - оказа се, че тежи 15 килограма.
    Извиках си такси по gsm-а и след около 2-3 минути таксито дойде, но спря на отсрещната страна на платното. След като ме видя, шофьорът направи жест с ръката си, ясно показващ, че той няма да дойде от тази страна на платното. Следователно аз трябва да отида при него. Е - отидох, въпреки че нямаше пешеходна пътека. Сложих колета на задната седалка и седнах отпред. След като затворих вратата му казах къде да ме закара.
     Тръгнахме..., но по друг маршрут. Естествено - нищо не казах, въпреки че знаех какво се опитва да направи. Възползвах се от тишината в колата, за да му кажа, че нямам пари в мен и след като ме закара, ще трябва да ме изчака, докато се кача до квартирата и взема парите.Понеже и друг път съм получавал колети знаех, че пътят от пощата до вкъщи е около 1,50лв. Тъкмо, когато наближихме, шофьорът тръгна в друга посока - но аз си замълчах, защото вече знаех какво да направя. След няколко обиколки на един и същ участък, таксито спря на уречения от мен адрес - оказа се, че му дължа малко повече от 4лв. Казах му, че ще се кача до вкъщи, за да взема пари - помолих го да ме почака. Взех колета, качих се и го оставих да си чака...
    Естествено - имах пари в себе си, но докато се движех, в мен се събудиха два инстинкта. Първият е за спестовността като лично качество. Вторият инстинкт е за създаването на ущърб у хора, проевяващи пороците си - а алчността е порок, нали... Този втори инстинкт - за превъзпитанието - е моето оправдание!
    От гледна точка на шофьора на таксито - аз съм нагъл, но от гледна точка на пътника - шофьорът е нагъл... Е - кой е "наглецът" в крайна сметка? - Естествено, че шофьорът - защото неговата цел е да измами и излъже клиента, направил го е и то съзнателно! А моята цел, е тази наглост да бъде наказана от мен, защото е извършена спрямо мен!
   Ето така един таксиджия се размина с малко повече от 4лв ...

   Ха сега ми кажете - Кой е по-нагъл? - Алчният шофьор, разбира се !

Коментари

Популярни публикации от блога

Глаголи от свършен и несвършен вид - раличаване

Каква е поуката от Смирненската стълба