Тенденциозни записки 8

И тъй. Днес е 30-ти септември 2014 година. В същия ден, но през 1879 година се провеждат първите парламентарни избори в България. Пет години по-късно, през 1884 г., отново на тази дата е подписана митническа спогодба между Княжество България и Източна Румелия.

-

И тъй. Неусетно лицето ми придоби симетричност, главата ми стана кръглоподобна, а физиономията ми стана сериозна - с две думи: видимо станах мъж. Освен това, мъжествеността ми се прояви и по по-друг начин: една огромна част от действията, мислите, съзнанието, поведението ми и т.н. започнаха да се ръководят от т.нар. нагон (или - казано с друг тип думи - започнах да мисля с оная си работа), а не - както преди - от други фактори, различни от нагона. Но - кво има тук да се коментира? - кофти е да разбереш, че окончателно си изгубил всичко детско, невинно и неопорочено от своята същност, от своята личност, от своя Аз... А на тяхното място удобно и комфортно се е самонастанило сексуалното желание, сексуалният нагон, сърбежът с главна буква "С" (в тълковните речници сърбежът се дефинира/означава като "раздразнение, което предизвиква чесане").

-

Навън вали => трябва да затворите прозорците, за да не влезе у дома ви кълбовидна мълния. Само в BG за последната година неканената гостенка е завела в отвъдното няколко десетки души.
Ако пък случайно влезе - не трябва да мърдате, да говорите, изобщо - не трябва да правите нищо друго, освен да замръзнете на едно място докато не си отиде.

-

Когато четете изречение, в което изписаните с главна буква думи (тук изключвам същ.собств.им.) са повече от две (т.е. от три нагоре), значи четете Нещо, Което не е за Четене!

-

Купих си яке с размер XXXL. Обличам го. Приличам на онази, как й казваха... - Голямата стъпка.

-

Представям ви една малка част от интервю с младия политик Николай Бареков. Звучи като виц, но не е:
Бареков: Ти видя пълната зала в Белене.

Водеща: Не е вярно. Там имаше 60 човека. 60 човека, Николай!

Бареков: Белене е малък град.

-

"Правителствата не искат хора, способни да мислят критично.Те искат послушни работници, хора достатъчно умни, за да работят с машини и достатъчно глупави да приемат пасивно положението си." (Джордж Карлин)

-

"По-лесно е да заблудиш някого, отколкото да го убедиш, че някой го заблуждава." (Марк Твен)

-

"Някои хора биха повярвали на всичко, ако им го прошепнеш." (Мигел де Унамуно)

-

Един интересен виц:

Случай на автобусната спирка. Стои един мъж и чака своя автобус. Изведнъж по крака го настъпва един циганин. Мъжът си поглежда часовника и мисли: "Ако тоя не си дръпне крака до една минута, ще го пребия".
Мъжът стои, поглежда си часовника от време на време, но циганинът не си маха крака. Минава една минута и мъжът почва здраво да бие циганина. Към него се присъединява и един дядо, който също чака автобус. И почват да го бият двамата. След това и тримата ги прибират в полицейското управление.
Полицаят пита мъжа:
- Ти защо го би?
Мъжът разказва всичко. После питат дядото:
- А ти пък, дядо, защо?
Дядото отговаря:
- Стоя на спирката и чакам автобуса. Гледам до мен стои един мъж и постоянно си гледа часовника. И по едно време като почна да налага тоя циганин, аз си помислих, че по цялата страна се е почнало...


-

"Аз още уча" - Това са думи на Микеланджело. Казал ги е на 87-годишна възраст.

-
А ето какво е казал Унамуно в началото на двайсти век:





"Обвиняваш ме, че не ме интересуват стремежите на хората. Напротив. Аз в същност съм убеден, че съществува само един-единствен стремеж, един-единствен и еднакъв за всички хора стремеж, и аз най-добре го чувствам и долавям, когато съм най-сам. Все по-малко вярвам в социалния въпрос и в политическия въпрос, и в естетическия въпрос, и в моралния въпрос, и в религиозния въпрос, и изобщо във всички други въпроси, които са си измислили хората само и само за да не трябва да се изправят пред единствения истински съществуващ въпрос: човешкият въпрос, който е моят и твоят, а също и на трети и на всички. Но понеже знам, че ще ми кажеш: 'Ти си играеш с думите', и ще ме запиташ какво искам да кажа, като споменавам за човешкия въпрос, ще трябва да ти обясня още веднъж: човешкият въпрос се състои в това да се знае какво ще стане с моето съзнание, и твоето съзнание и с това на трети, след като умре всеки един от нас. Да се занимаваме с всичко друго, но не и с този въпрос, означава да вдигаме шум, за да не можем да се чуем. И ето защо ние изпитваме толкова голям страх от самотата и търсим да не сме сами."

-

"Ако говорим за книги например, хората казват, че днес младите не четат, а са в интернет. Когато аз бях дете, се казваше същото - младите не четат, те гледат телевизията и слушат "Бийтълс". А истината, е че хората никога не са чели особено много." (Етгар Керет)

-

"Ако съвестта наистина гризеше, по улицата често биха ходили скелети." (Виктор Юго)



Коментари

Популярни публикации от блога

Глаголи от свършен и несвършен вид - раличаване

Каква е поуката от Смирненската стълба